Kost het geld?

Nee, het vergelijken kost geen geld. Alleen bij het aangaan van een nieuw contract, moet u opletten voor boetes van uw huidige leverancier.

Wat gebeurd er met mijn gegevens?

Wanneer u bij het vergelijken en/of afsluiten van een nieuw contract uw gegevens gebruikt, wordt dit enkel gedeeld met de leverancier wanneer er een nieuw contract wordt afgesloten.

Gaat mijn nieuwe contract gelijk in?

Nee, u heeft eerst 14 wettelijke kalenderdagen bedenktijd. Dan is er ook nog één maand opzegtermijn bij uw nu nog huidige leverancier.

Moet ik de overstap zelf regelen met mijn huidge leverancier?

Nee, in vrijwel alle gevallen regelt de nieuwe leverancier dit met uw oude leverancier.

Kan ik zonder gas/stroom te komen zitten?

Bij het overgaan naar een nieuwe leverancier, zult u NOOIT zonder gas en/of stroom te komen zitten.

Ik wil een spoedlevering

Dat is mogelijk. Als u eerst een contract afsluit via onze vergelijkingstool, raden wij u aan om daarna de nieuwe leverancier te bellen & aangeven een spoedlevering te willen.

Kan de leverancier vooraf mijn gegevens inzien?

Sinds 25-01-2020 is het voor leveranciers niet meer mogelijk om het Contract Einde Register (CER) te raadplegen. Dus de enige gegevens die een leverancier heeft, zijn die zelf heeft of gaat geven.

Kan ik mijn contract ook verlengen?

Bij sommige leveranciers is het mogelijk & sommige ook niet. Heeft u de mogelijkheid een aanvraag in te dienen, kunt u dit doen.

Hoe kan ik annuleren?

Jammer dat u wilt annuleren. U kunt vanaf datum van afsluiten tot 14 kalenderdagen annuleren bij de leverancier.
Dit kan zowel telefonisch, email of per meegestuurde modelformulier van herroeping.
Het heeft dus geen zin om ons te mailen met uw annulering, u moet dit echt aan de ”nieuwe” leverancier doorgeven.